Palaa takaisin

Kelan ajanvarausjärjestelmä

  • Kela

Palveluntarjoajat, kuten kunnat, seurakunnat ja järjestöt, vastaavat itse palvelujen ja tapahtumien tietojen ylläpidosta ja ajantasaisuudesta.

Palvelun sisältö

Kelan ajanvarausjärjestelmässä voi tehdä, tarkastella ja perua ajanvarauksia, jotka liittyvät asiakkaan etuusasioiden hoitamiseen.

Henkilöasiakkaat eivät voi varata aikoja Kelaan ajanvarausjärjestelmän kautta. Asiakkaat voivat kuitenkin tarkastella ja perua omia ajanvarauksiaan...

Näytä lisää

Toimi näin

Jos olet henkilöasiakas, katso lisätietoa kela.fi:n sivuilta www.kela.fi/asiakaspalvelu.

Jos olet yhteistyökumppani, katso lisätietoa kela.fi:n sivuilta https://www.kela.fi/yhteistyokumppanit-asiakaspalvelu-ajanvaraus
Sivustolla kerrotaan mm. siitä, miten organisaation Y-tunnus lisätään Kelan ajanvarausjärjestelmän rekisteriin.

Verkkoasiointi

1 kpl

Kelan ajanvarausjärjestelmä

Aukioloajat

Avoinna kaikkina viikonpäivinä ja vuorokauden aikoina.

Kelan verkkoajanvarausjärjestelmän kautta voi varata ajan Kelaan etuusasioiden hoitamista varten. Henkilöasiakas voi varata ajan itselleen. Suomi.fi-valtuudella ”Sosiaaliturvan etuusasioiden hoitaminen” voi varata ajan toisen henkilön puolesta. Lisäksi alaikäisen lapsen huoltaja, yksityinen edunvalvoja ja edunvalvontavaltuutettu voivat varata ajan lapsensa tai edustettavansa puolesta ilman erillistä valtuutta. Myös Kelan yhteistyökumppani voi tehdä asiakkaalle tarvittaessa ajanvarauksen Kelaan tai perua sen asiakkaan pyynnöstä. Kumppanilla tulee silloin olla Suomi.fi-valtuus ”Sosiaaliturvan etuusasioiden ajanvarauksen tekeminen”. Lisäksi kumppaniorganisaation Y-tunnus tulee olla lisättynä Kelan ajanvarausjärjestelmän rekisteriin. Kelan ajanvarausjärjestelmän käyttö edellyttää aina vahvaa sähköistä tunnistautumista.

Kenelle ja millä ehdoin

Kelan ajanvarausjärjestelmän käyttö edellyttää aina vahvaa sähköistä tunnistautumista.