Terveyspalvelujen laskut voivat tulla asiakkaille viiveellä tammi-helmikuun aikana

Julkaistu
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde ottaa vaiheittain käyttöön uuden laskutusjärjestelmän tammi-helmikuun 2025 aikana. Tämän takia laskutus voi viivästyä.

Asiakaslaskutus tehdään hyödyntämällä asiakas- ja potilastietojärjestelmiä. Normaalisti terveyspalvelujen laskutusta tehdään lähes päivittäin, mutta nyt uuden laskutusjärjestelmän käyttöönoton takia laskutuksessa voi olla viiveitä.

Asiakkaille voi tulla laskuja myöhässä esimerkiksi vastaanotolta, akuuttiosastolta tai hammashoitolasta. Hailuodon, Siikalatvan ja Tyrnävän laskutus on jo siirretty uuteen laskutusjärjestelmään, joten näillä paikkakunnilla laskutus toimii normaalisti.

Myös Pohteen laskujen ulkoasu uudistuu uuden laskutusjärjestelmän myötä.

Pohteen asiakkaiden ei tarvitse huolestua, jos lasku tammi-helmikuun käynneistä tai palveluista ei saavu normaaliin tapaan. Laskuja ei lähetetä asiakkaille menneellä eräpäivällä.

Lisätietoa asiakasmaksuista ja asiakaslaskuista löytyy Pohteen verkkosivulta