Anna palautetta
Täältä löydät tietoa palautteen, reklamaation tai kehitysidean antamisesta.
Hyödynnämme palautteita toimintamme kehittämisessä
Toistaiseksi asiakaspalaute tulee antaa suoraan yksikköön, jossa asiointia palaute koskee. Voit antaa palautetta hoitoyksikössä suullisesti tai joissakin yksiköissämme olevien palautelaitteiden tai paperisten palautelomakkeiden avulla. Hoitoyksiköiden esimiehet käsittelevät yksikköönsä saapuvat palautteet. Hyvinvointialueella ei ole vielä yhteistä asiakaspalautejärjestelmää.
Varattua aikaa et voi perua palautelomakkeella.
Et voi perua tai siirtää hoito- tai tutkimusaikaa palautelomakkeella. Voit soittaa näissä asioissa sinua hoitavaan yksikköön.
Laskutuksen yhteystiedot löydät saamastasi laskusta.
Asiakkaan ja potilaan oikeudet ja reklamaatiot
Sinä tai läheisesi voitte antaa palautetta jo hoidon aikana hoitoyksikössä. Palaute auttaa meitä kehittämään toimintaamme. Hoitoyksiköiden esimiehet käsittelevät yksikköönsä saapuvat palautteet. Omasta tai läheisesi vaaratilanteesta voit ilmoittaa täyttämällä vaaratapahtumailmoituksen.
Potilaana sinulla on oikeus päästä hoitoon, hyvään hoitoon ja kohteluun, saada tietoa ymmärrettävällä tavalla, tietojesi salassapitoon, saada potilasasiavastaavan palvelut ja itsemääräämisoikeuteen.
Mikäli hoitoosi tai kohteluusi liittyy epäselvyyksiä, keskustele niistä ensin hoitavan henkilökunnan ja heidän esimiestensä kanssa.
Muistutuksen tai kantelun tekemiseen saat apua potilas- ja sosiaaliasiavastaavalta. Asiavastaava neuvoo potilaita, heidän omaisiaan ja sairaalan henkilökuntaa oikeuksiin liittyvissä kysymyksissä.
Onko sinulla huomautettavaa palvelusta, hoidosta, tutkimuksesta tai kohtelusta, huomasitko esimerkiksi vaaratilanteen?
Voit tehdä huomautuksen täyttämällä Vaaratilanneilmoituksen.
Anna palaute suoraan sinne, missä asioit.
Jätä arvoesineet kotiin. Emme vastaa arvoesineistä tai muusta omaisuudesta asioinnin aikana.
Voit tiedustella löytötavaroita siitä toimipisteestä, jossa olet asioinut.
Voit antaa palautetta esimerkiksi verkkosivustomme hakutoiminnosta, tekstien selkeydestä, sivurakenteesta tai puutteellisista tiedoista.
Yhteiskehittämisalusta kerää alueen asukkaat, ammattilaiset ja yhteistyökumppanit yhteen. Toiminnan kautta voit jättää uusia kehittämisideoita ja saat tietoa kehitettävistä ratkaisuista. Voit myös ilmoittaa olemassa olevista hyvistä käytännöistä tai etsiä tukea kehittämistyöhön.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella meille on tärkeää, että koet tulleesi arvostetuksi ja ymmärretyksi, sekä löydät mahdollisuuden päättää ja vaikuttaa omissa sekä yhteisissä asioissa. Sinun osallisuutesi on tärkeää demokratian toteutumisen, asiakaslähtöisten palvelujen sekä yksilön hyvinvoinnin ja yhteisön sosiaalisen pääoman näkökulmista. Voit osallistua ja vaikuttaa monin eri tavoin.