Anna palautetta

Hyödynnämme palautteita toimintamme kehittämisessä

Yleinen asiakaspalaute

Palvelujemme kehittämiseksi toivomme sinun antavan palautetta hoidostasi. Sinä tai läheisesi voitte antaa palautetta jo hoidon aikana hoitoyksikössä suullisesti tai joissakin yksiköissämme olevien palautelaitteiden tai paperisten palautelomakkeiden avulla. Hoitoyksiköiden esimiehet käsittelevät yksikköönsä saapuvat palautteet.

Hyvinvointialueella ei ole vielä yhteistä asiakaspalautejärjestelmää. Tiedustele mahdollisuuksistasi antaa palautetta paikasta, jossa asioit.

Yhteiskehittämistoiminta avaa uusia mahdollisuuksia kehittää palveluja yhdessä

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen yhteiskehittämistoiminnan kautta tuetaan alueen sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen tarvelähtöistä kehittämistä sekä avataan kaikille mahdollisuuksia osallistua hyvinvointialueen kehittämiseen.

Hoitoon tai palveluun liittyvät kysymykset tai tiedustelut

Asiakaspalautejärjestelmämme kautta emme vastaa hoitoon liittyviin kysymyksiin tai tiedusteluihin. Voit soittaa näissä asioissa sinua hoitavaan yksikköön.

Varattujen tutkimus- tai hoitoaikojen perumis- ja muutospyynnöt

Et voi perua tai siirtää hoito- tai tutkimusaikaa palautelomakkeella. Voit soittaa näissä asioissa sinua hoitavaan yksikköön.

Maksuihin ja laskutukseen liittyvät kysymykset

Asiakaspalautejärjestelmämme kautta emme vastaa potilaslaskutukseen liittyviin kysymyksiin. Laskutuksen yhteystiedot löydät saamastasi laskusta.

Asiakkaan ja potilaan oikeudet ja reklamaatiot

Asiakkaan ja potilaan oikeudet

Potilaana sinulla on oikeus päästä hoitoon, hyvään hoitoon ja kohteluun, saada tietoa ymmärrettävällä tavalla, tietojesi salassapitoon, saada potilasasiamiehen palvelut ja itsemääräämisoikeuteen.

Mikäli hoitoosi tai kohteluusi liittyy epäselvyyksiä, keskustele niistä ensin hoitavan henkilökunnan ja heidän esimiestensä kanssa.

Muistutuksen tai kantelun tekemiseen saat apua potilas- ja sosiaaliasiamieheltä. Asiamies neuvoo potilaita, heidän omaisiaan ja sairaalan henkilökuntaa oikeuksiin liittyvissä kysymyksissä.

Lue lisää asiakkaan ja potilaan oikeuksista
Ilmoita vaaratilanteesta

Jos sinulla on huomautettavaa palvelusta, hoidosta, tutkimuksesta tai kohtelusta, voit tehdä aiheesta reklamaation asiointipaikkasi asiakaspalautejärjestelmässä.

Omasta tai läheisesi vaaratilanteesta voit ilmoittaa täyttämällä Vaaratapahtumailmoituksen.

Vaaratapahtumailmoitus

Verkkosivustoa koskeva palaute

"(Täytä tämä kohta, jotta voit jatkaa)" näyttää pakolliset kentät

Tietoturvasyistä palautteeseen ei tule laittaa henkilötunnusta eikä luottamuksellisia tietoja.
Tietosuojaseloste(Täytä tämä kohta, jotta voit jatkaa)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Osallistu ja kehitä hyvinvointialueen palveluja

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella meille on tärkeää, että koet tulleesi arvostetuksi ja ymmärretyksi, sekä löydät mahdollisuuden päättää ja vaikuttaa omissa sekä yhteisissä asioissa. Sinun osallisuutesi on tärkeää demokratian toteutumisen, asiakaslähtöisten palvelujen sekä yksilön hyvinvoinnin ja yhteisön sosiaalisen pääoman näkökulmista. Voit osallistua ja vaikuttaa monin eri tavoin.