Tervia Logistiikka on vastannut 1.1.2025 alkaen Pohteen sosiaalihuolto- ja vammaispalvelulain mukaisten lakisääteisten kuljetuspalveluiden tilaus- ja välitystoiminnasta. Keskiviikosta 25.6.2025 alkaen kyydit tilataan Tervia Logistiikan matkapalvelukeskuksen uudesta palvelunumerosta. Taustalla on tavoite kehittää asiakaspalvelun laatua ja saavutettavuutta.
Vammaisille henkilöille
Vammaispalvelut auttavat esimerkiksi silloin, kun tarvitset vamman tai sairauden vuoksi asumis- tai kuljetuspalveluja. Löydät yhteystiedot tältä sivulta. Tuemme mahdollisuuksiasi elää oman näköistä arkea yhdenvertaisena yhteiskunnan jäsenenä.

Näin saat palvelua
9-16
9-16
9-16
9-16
9-16
Voit soittaa ensiarviotiimiin, jos olet uusi asiakas. Neuvomme myös läheisiä ja ammattilaisia vammaispalveluihin liittyvissä asioissa.
Jos olet jo vammaispalvelujen asiakas
Oman kuntasi työntekijän yhteystiedot näet, kun valitset palvelun vammaispalvelut tai kehitysvammaisten palvelut.
Apuvälineet ja hoitotarvikkeet
Asuminen
Apua vammaisten arkeen
Liikkuminen ja kuljetuspalvelut
Päivätoiminta ja työllistyminen
Toimeentulo
Etkö löytänyt etsimääsi palvelua?
Vaativat erityistason kehitysvammapalvelut

Tutustu digipalvelupolkuun ja Omapolku-mobiilisovellukseen

Soveltava liikunta

Ajankohtaista
Tervia Logistiikan Oulun matkapalvelukeskuksessa on ollut kesäkuun alussa ajoittaista ruuhkaa puhelujen vastaamisessa.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella Pohteella kehitetty toimintamalli tukee kehitysvammaisen tai muun tuen tarpeisen henkilön kasvua, hyvinvointia ja itsenäistymistä.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde järjestelee uudelleen Limingassa sijaitsevan ikäihmisten palvelukoti Pajusirkun sekä Tyrnävällä sijaitsevan vammaispalvelujen asumisyksikkö Kipinän toimintoja. Pajusirkun toiminta ikäihmisten palvelukotina päättyy ja asukkaat siirtyvät muihin yksiköihin. Tyrnävän vammaispalvelujen asumisyksikön toiminta siirtyy Pajusirkun vapautuviin tiloihin. Muutossuunnitelmiin liittyvät yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 6.6.2025.
Tervia Logistiikka valmistelee dynaamista hankintajärjestelmää (DPS). Palveluntuottajat voivat pyytää osallistua DPS-järjestelmään koko sen keston ajan. DPS:n voimassaolo tulee olemaan 5-7 vuotta ja kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät tarjoajat hyväksytään järjestelmään.
Pohteen palvelunumeroihin soittaessa on havaittu häiriöitä DNA:n ja Telian välisissä puheluissa. DNA:n liittymistä soittaessa Telian liittymiin puhelu ei muodostu vaan päättyy virheilmoitukseen ”Valitsemanne numero ei ole käytettävissä”.