Pohjos-Pohjanmaalla Pohteella vammaispalvelujen chat-kanava avattiin syyskuun alussa digitaalisen sote-keskuksen uudistuksen kanssa. Samaan aikaan Digitaalisen sote-keskuksen palvelukokonaisuutta laajennettiin ja asiointialusta sai uuden nimen: OmaPohde.
Ajankohtaista
Esittelemme Pohteen Parhaita osaajia. Nyt vuorossa on ohjaaja Anni Mämmelä Raahesta.
Yhdenvertaisuutta ja kotoutumista edistävä Pohjois-Pohjanmaa (ESR+) -hankkeen syksy on touhua täynnä. Kalenteria katsellessa voi palata mietteissä syksyn menneisiin tilaisuuksiin, mutta myös suunnitella edessäpäin siintäviä, hankkeen tulevia toimia. Ilmiöasemalla kuultiin nuorten mietteitä Tuoreimpana tapahtumana mielessä on kuluneella viikolla järjestetty Ilmiöasema yksin alaikäisenä maahanmuuttaneille nuorille Oulussa. Ilmiöasema järjestettiin yhteistyössä Pohteen osallisuus-, yhdyspinta-…
Tiesitkö, että tällä hetkellä Pohteella kehitetään palveluja yhteensä yli sadassa hankkeessa? Kestävän kasvun ohjelmissa tavoitteina on esimerkiksi purkaa koronavirustilanteen aiheuttamaa palveluvelkaa, vahvistaa sosiaali- ja terveyspalvelujen laatua ja kustannusvaikuttavuutta. Jos hankkeet eivät ole vielä sinulle tuttuja, voit lukea tarkemmin hankkeista Pohteen sivuilta Kehittämishankkeet. Hankkeiden lisäksi kehittämistyötä tehdään jatkuvasti Pohteen yksiköissä. Tärkeänä…
Kokemusasiantuntijuudesta on 2000-luvulla muodostunut keskeinen osa suomalaista sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmää. Väitöstutkimuksessani tarkastelin mielenterveyden kokemusasiantuntijuutta eri näkökulmien kautta. Mielenterveyden kokemusasiantuntijuus on tärkeässä asemassa sekä yksilöllisessä kuntoutumisprosessissa, että osana palvelujärjestelmän kehittämistä. Osana yksilöllistä prosessia vertaisuudella on keskeinen asema. Vertaisuuden merkitystä on ajoittain kyseenalaistettu, ja haluttu keskittyä pääosin palvelujärjestelmän kehittämiseen ja arviointiin…
- Uudessa sairaalassa leikattiin ensimmäiset potilaat
- Vanhustyön keskusliiton hanke kysyy sateenkaarisenioreiden kokemuksista
- Tyrnävän potilastietojärjestelmän häiriö on korjattu
- OYSissa 5000 leikkausroboteilla tehtyä leikkausta
- Pohteen kuljetuspalvelujen laskujen liitteenä on lähetetty vanha asiakaskirje
Helmikuussa 2024 käynnistyy Pohteen uusi podcast-sarja, joka antaa äänen Pohteen työntekijöille. Henkilökohtaisten kokemusten ja tarinoiden lisäksi sarja viestii siitä, miten Pohteen työntekijät kehittävät tekemistään asiakkaiden parhaaksi.
Sarja tuo esille omaishoitajuuden arvoa ja merkitystä. Se kertoo myös Pohteen Omaishoidon keskuksen sekä järjestöjen tarjoamasta tuesta omaishoitajille. Pääpaino on omaishoitajien kertomuksilla, joita täydentävät asiantuntijakeskustelut.