Häiriön selvitys- ja ratkaisutyö on käynnissä. Häiriön kestosta ei ole tietoa. Valtaosa turvapuhelimista toimii kuitenkin tällä hetkellä normaalisti. Pohteella on yli 5000 turvapuhelinasiakasta.
– Yhdessä kotihoidon kanssa varmistamme paljon palveluja tarvitsevien asiakkaiden pärjäämistä kotona. Myös omaisten kannattaa olla yhteydessä läheisiin, joilla on turvapuhelin käytössä, ja varmistaa turvapuhelimen käyttäjän vointi, kehottaa Pohteen ikäihmisten palvelujen toimialuejohtaja Mervi Koski.
Jos asiakkaalla on kiireellinen avun tarve, eikä turvapuhelimella hälyttäminen onnistu, voi asiakas soittaa Päivystysapuun 116 117. Henkeä uhkaavassa tilanteessa tulee soittaa yleiseen hätänumeroon 112.
Testisoittoja turvapuhelimesta ei tule tehdä häiriötilanteen aikana.
Pohde seuraa tilannetta ja tiedottaa lisää tarvittaessa, viimeistään tilanteen ratketessa. Turvapuhelinasiakkaita tiedotetaan tekstiviestillä.
Pahoittelemme tilannetta.