Pohteen palvelujen puhelinyhteyksissä on ollut häiriöitä

Julkaistu
Esimerkiksi sosiaali- ja terveyskeskusten vastaanottojen puhelinpalveluissa ja Matkapalvelukeskuksen puhelinpalvelussa on ollut häiriöitä eri puolilla Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialuetta Pohdetta torstaina ja perjantaina 7-8.11.2024.

Häiriö näyttää olevan jo ohi, mutta yhteyksissä saattaa edelleen olla katkoksia. Pahoittelemme tilannetta.

Jos takaisin soittoa ei kiireettömässä asiassa kuulu tämän viikon aikana, niin soita ensi viikolla uudelleen. Kaikki kiireellistä hoitoa vaativat puhelut pystytty hoitamaan torstaina ja pyritään hoitamaan perjantain aikana.

Jos sinulla on oikeus kuljetuspalveluun etkä saa yhteyttä Matkapalvelukeskukseen häiriön aikana tai tilattu auto ei ole saapunut määräajassa, voit tilata matkan suoraan sopimusautojen listalta.

Jos et saa puhelimitse yhteyttä sosiaali- ja terveyskeskukseen, voit asioida Digitaalisessa sote-keskuksessa. Se palvelee asukkaita myös virka-aikojen ulkopuolella ja viikonloppuisin. Voit keskustella chatissa sairaanhoitajan kanssa ja tarvittaessa saat ajan lääkärin tai muun ammattilaisen vastaanotolle. Asiointi Digitaalisessa sote-keskuksessa tapahtuu OmaPohde-alustan kautta Pohteen verkkosivuilta. Sivun alalaidassa on chat-ikkuna. Lisätietoja Digitaalisesta sote-keskuksesta.

Päivystysapu auttaa kiireellisissä tilanteissa iltaisin ja viikonloppuisin, kun oma sosiaali- ja terveyskeskus on suljettu. Ennen päivystykseen hakeutumista tulee aina ensin soittaa Päivystysapuun numeroon 116 117. Päivystysapu arvioi asiakkaan tilanteen ja ohjaa tarvittaessa eteenpäin.

Hätätilanteissa soitetaan aina numeroon 112.