Pohteen viralliset palautekanavat vievät terveiset perille

Julkaistu
Asiakkaat voivat jättää palautetta palveluista tai saamastaan hoidosta Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueelle Pohteelle virallisten palautekanavien kautta. Näitä kanavia ovat Pohteen verkkosivut Pohde.fi, palautelaitteet sekä paperiset lomakkeet. Verkkosivuilta linkki palautteen antamiseen löytyy jokaisen sivun alalaidasta.

Palautteet ovat arvokkaita, sillä niiden avulla kehitämme Pohteen palveluja sekä asiakas- ja potilasturvallisuutta. Positiiviset palautteet puolestaan tuovat esille asiakkaille merkityksellisiä kokemuksia, kannustavat edistämään hyvin toimivia käytäntöjä ja lisäävät työhyvinvointia. Palautekanavien kautta voi myös jättää kehitysehdotuksia.

Pohde saa monenlaista palautetta palveluista ja hoidosta. Myös Pohteen yksittäisille työntekijöille annetaan palautetta suoraan. Paras tapa antaa palautetta hoidosta tai palvelusta on keskustella siitä heti hoito- tai asiakaspalvelutilanteessa.

Osassa Pohteen yksiköissä on käytössä palautelaite tai QR-koodi, joka ohjaa antamaan palautteen suoraan Pohteen verkkosivuille. Palautetta voi aina antaa myös paperilomakkeella, jonka saa tarvittaessa henkilökunnalta. Verkkosivujen kautta palautetta voi antaa milloin vain, linkki palautteen antamiseen löytyy jokaisen sivun alalaidasta.

Palautteen antaminen virallisten palautekanavien kautta on tärkeää palautteiden käsittelyn vuoksi, sillä näin palaute kohdistuu suoraan siihen yksikköön, jota palaute koskee. Palautteet löytävät perille parhaiten virallisia kanavia pitkin.

Kehittämisehdotuksia kerätään Pohteen verkkosivujen kautta. Tarkempaa tietoa löytyy sivulta Kehittäminen ja innovaatiot, jossa voi jättää kehittämisidean.