Kaakkurin vastaanoton puhelinpalvelu on ruuhkautunut

Julkaistu
Oulussa Kaakkurin sosiaali- ja terveyskeskuksen vastaanoton puhelinpalvelu on ruuhkautunut. Asiakkaita pyydetään huomioimaan, että yksi soittopyyntö riittää. Asiakkaiden käytössä on myös Digitaalinen sote-keskus. Puhelimella soittamisen sijaan asiakas voi ottaa yhteyttä sairaanhoitajaan Digitaalisen sote-keskuksen kautta.

Kiireellisiin puheluihin pyritään vastaamaan saman päivän aikana. Kiireettömiin puheluihin vastataan puhelujen tulojärjestyksessä. Asiakkaita pyydetään huomioimaan, että yksi soittopyyntö riittää.

Vaihtoehto puhelimella soittamiselle on Digitaalinen sote-keskus Pohteen verkkosivuilla. Se palvelee asukkaita myös virka-aikojen ulkopuolella ja viikonloppuisin. Asiakas voi keskustella chatissa sairaanhoitajan kanssa ja tarvittaessa hän saa ajan lääkärin tai muun ammattilaisen vastaanotolle.

Päivystysapu auttaa kiireellisissä tilanteissa iltaisin ja viikonloppuisin, kun oma sosiaali- ja terveyskeskus on suljettu. Ennen päivystykseen hakeutumista tulee aina ensin soittaa Päivystysapuun numeroon 116 117 tai ottaa yhteyttä Päivystysavun chatin kautta. Päivystysapu arvioi asiakkaan tilanteen ja ohjaa tarvittaessa eteenpäin. Lisätietoa Päivystysavusta.

Hätätilanteissa soitetaan aina numeroon 112.