Anna palautetta

Palautteiden avul­la ke­hi­tämme Pohteen palveluja sekä asia­kas- ja po­ti­las­tur­val­li­suut­ta. Täältä löydät Pohteen palautekanavat.

Lue lisää alta
Kokemuksesi, mielipiteesi ja ajatuksesi toiminnastamme ovat meille tärkeitä

Sinä tai läheisesi voitte antaa palautetta jo hoidon aikana palvelupaikassa

  • suullisesti
  • paperisella palautelomakkeella.

 

Joissakin yksiköissämme voit antaa palautetta myös palautelaitteilla.

Anna palautetta verkossa

Voit antaa palautetta palvelusta, hoidosta, tutkimuksesta tai kohtelusta.

Huomioi seuraavat asiat, kun annat palautetta:

  • Jos haluat, että sinuun otetaan yhteyttä, lisää palautelomakkeelle yhteystietosi.
  • Tietoturvasyistä älä kirjoita palautteeseen luottamuksellisia tietoja kuten henkilötunnusta, tietoja omasta tai toisen henkilön sairaudesta tai hoidosta.
  • Et voi perua tai siirtää hoito- tai tutkimusaikaa palautelomakkeella.
  • Asiakaspalautteen kautta emme vastaa hoitoon liittyviin kysymyksiin tai varattujen aikojen muutospyyntöihin. Soita näissä asioissa sinua hoitavaan yksikköön. Laskuun liittyvissä kysymyksissä, ole yhteydessä laskutusyksikköön. Yhteystiedot löydät saamastasi laskusta.
Ilmoita vaaratilanteesta

Ilmoita vaaratilanteesta tai turvallisuusuhasta täyttämällä vaaratilanneilmoitus. Vaaratilanne on asiakkaan turvallisuutta vaarantava tapahtuma, joka aiheutti tai olisi voinut aiheuttaa haittaa.

Voit kysyä neuvoa sosiaali- tai potilasasiavastaavalta potilaan ja asiakkaan oikeuksiin ja asemaan liittyen.

Ilmoita omaisuus- tai henkilövahingosta

Ilmoita hoidossa tai palvelussa sattuneesta omaisuus- tai henkilövahingosta täyttämällä vahingonkorvausvaatimuslomake. Toimita täytetty ja allekirjoitettu lomake liitteineen Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen kirjaamoon. Vahingonkorvausvaatimuslomakkeessa on tarkemmat täyttöohjeet sekä palautusosoite.

Asiakaslain ja potilaslain mukainen muistutus

Jos olet tyytymätön saamaasi palveluun tai hoitoon, keskustele asiasta heti ammattilaisen tai hänen esihenkilönsä kanssa siinä yksikössä, jossa asioit. Jos asia ei selviä, sinulla on mahdollisuus tehdä asiasta kirjallinen muistutus.

Asian selvittämiseen voit saada apua sosiaali- tai potilasasiavastaavalta. Saat neuvoja oikeuksiisi liittyvissä asioissa esimerkiksi, kun

  • haet muutosta päätökseen, joka koskee saamaasi palvelua
  • laadit vahinkoilmoitusta potilas-, lääke- tai esinevahingosta.

Muistutuslomakkeen toimittaminen

Toistaiseksi muistutuslomaketta ei voi allekirjoittaa ja toimittaa käsiteltäväksi verkkopalvelussa.

  1. Tulosta lomake
  2. Allekirjoita lomake käsin
  3. Skannaa tiedosto tai ota paperista kuva
  4. Postita lomake kirjepostina tai liitä tiedosto sähköpostin liitteeksi
Kirjaamo

Aukioloaika ma–pe kello 8 – 15.45
Asiakaspalvelu paikan päällä kello 9 – 15
muina aikoina voit jättää kirjaamoon postia OYS S1-oven vieressä olevaan postilaatikkoon.

Puhelinpalvelu avoinna ma–pe kello 9 – 14

Tästä numerosta voit tiedustella yleishallinnollisiin asiakirjoihin liittyviä asioita.
Kirjaamo ei vastaa yhteystietoja koskeviin tiedusteluihin.

Kirjaamo kello 9–14 08 315 6126
kirjaamo@pohde.fi

Postiosoite

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Kirjaamo
PL 10
90029 POHDE

Käyntiosoite

OYS, sisäänkäynti S-ovi, S1211-huone
Kajaanintie 50
90220 Oulu

Palaute Pohde.fi-verkkosivuista

Ilmoitathan meille, jos huomaat saavutettavuudessa puutteita eli www-sivustolla julkaistu materiaali ei ole havaittavissa ja ymmärrettävissä kaikille. Ilmoitathan meille myös, jos sisällön selkeydessä tai hallittavuudessa on puutteita. Teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.