Lääkärin ja hoitajan vastaanotto terveyskeskuksessa
Palvelun sisältö
Terveyskeskuksesta saat hoitoa kiireellisiin ja kiireettömiin terveysongelmiin. Terveyskeskuksessa hoitaja arvioi tilanteesi. Tarvittaessa hän ohjaa sinut lääkärin vastaanotolle.
Saat kiireellistä hoitoa, jos olet joutunut tapaturmaan tai sinulla on esimerkiksi kovaa kipua, hengenahdistusta, rintakipua tai tartuntataudin oireita. Kiireetöntä hoitoa ovat esimerkiksi pitkäaikaisen sairauden hoito, ompeleiden poisto, aikuisten rokotukset ja lääkärintodistukset.
Toimi näin
Jos asiasi on kiireellinen
Saat hoitoa lähimmästä terveyskeskuksesta.
Jos tarvitset kiireetöntä hoitoa
Varaa aika omaan terveyskeskukseesi.
Etävastaanotto
Voit saada ajan myös hoitajan tai lääkärin etävastaanotolle. Digitaalinen sote-keskus palvelee tällä hetkellä Alavieskan, Haapajärven, Haapaveden, Nivalan, Pyhäjärven, Pyhäjoen, Pyhännän, Raahen, Reisjärven, Sievin, Siikajoen ja Ylivieskan asukkaita. Se on avoinna myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Kun terveyskeskus on suljettu
Ota yhteyttä Päivystysavun numeroon 116 117, jos tarvitset kiireellistä hoitoa silloin, kun oma terveyskeskuksesi on suljettu.
8-16
8-16
8-16
8-16
8-15
Kuusamon terveyskeskus on avoinna maanantaista perjantaihin. Terveyskeskuksessa toimii muun muassa lääkäreiden ja sairaanhoitajien vastaanotot. Kuusamon terveyskeskuksessa on päivystys myös iltaisin, öisin ja viikonloppuisin.
7:30-15
7:30-15
7:30-15
7:30-14
7:30-14
Tästä numerosta saat neuvontaa ja voit perua varatun ajan Kuusamon terveyskeskuksesta.
8-16
8-16
8-16
8-16
8-15
Tästä numerosta voit varata ajan Kuusamon terveyskeskukseen.
Verkkoasiointi
Omakanta on verkkopalvelu, josta näet omat terveystietosi sekä laboratoriotulokset ja röntgentulokset. Omakannassa näet myös reseptisi ja voit pyytää reseptin uusintaa.
Testaa Omaolossa, vaativatko oireesi ammattilaisen hoitoa. Omaolo-palvelusta saat ohjeet, miten sinun tulee toimia.
Kun terveyskeskuksesi on suljettu ja tarvitset päivystyksellistä apua, voit kysyä neuvoa Päivystysavun chat-keskustelusta. Chat-keskusteluun tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.
Kenelle ja millä ehdoin
Sinulla on oikeus saada yhteys terveyskeskukseen, kun terveyskeskus on avoinna. Voit soittaa, käyttää digitaalista palvelua tai mennä terveyskeskukseen. Vastaamme soittopyyntöösi yleensä saman päivän aikana. Tarpeellinen hoito täytyy järjestää kolmen kuukauden sisällä siitä, kun olet ottanut yhteyttä.