Lasten ja perheiden palveluohjaus

Palvelun sisältö

Annamme ohjausta ja neuvontaa lapselle ja perheelle tarjottaviin palveluihin liittyvissä asioissa. Palvelu on tarkoitettu kaikille perheille lapsen iästä riippumatta.

Asiantuntijamme kertovat sinulle, millaista apua ja palveluita on tarjolla, miten palveluihin hakeudutaan ja mitä niiden käyttö edellyttää. Neuvojat eivät tee palveluihin liittyviä päätöksiä.

Toimi näin

kuvituskuva.

Ongelmatilanteessa

Ota yhteyttä, jos perheessäsi on terveyteen, sairauteen tai vammaisuuteen, perhe- tai kaverisuhteisiin tai koulunkäyntiin liittyviä ongelmia.

Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi silloin, kun
– toivot tukea perhetilanteeseen, kasvatukseen, parisuhteeseen tai arjen toimintoihin liittyen
– olet huolissasi alaikäisen käytöksestä tai mielialasta
– sinulla on herännyt huoli alaikäisen kasvuolosuhteista
– olet huolissasi vanhemman jaksamisesta
– olet kohdannut perheväkivaltaa

Hätätilanteessa

Kiireellisissä kriisi- ja hätätilanteissa on aina otettava yhteyttä yleiseen hätänumeroon 112. Hätäkeskuspäivystäjä arvioi sosiaalipäivystyksen tarpeen.

Yhteystiedot

Palvelunumerot
Lapsiperheiden palveluohjaus, puhelinnumero
Palvelunumero
040 135 8125
Puhelinaika
Ma

8-11

Ti

8-11

Ke

8-11

To

8-11

Pe

8-11

Voit soittaa palveluohjaukseen, jos

  • haluat hakea lapsiperheiden kotipalvelua ja perhetyötä
Digitaaliset palvelut

Pyydä apua

Tarvitsetko tukea lapsiperheen arkeen? Haluatko kysyä neuvoa, mutta et tiedä, minne ottaa yhteyttä? Pyydä apua täyttämällä lomake. Sosiaalialan ammattilainen soittaa sinulle kolmen arkipäivän kuluessa. Hän auttaa sinua löytämään oikean avun.

Digitaaliset palvelut

Turvaposti

Voit asioida kanssamme tietoturvallisesti Turvapostilla.

Lähetä luottamuksellinen sähköposti turvapostin kautta.
Jos lähetät hyvinvointialueelle sähköpostia, jossa on henkilötietoja, käytä turvasähköpostia.

Näin lähetät turvasähköpostin Pohteelle:
1. mene sivulle https://turvaposti.pohde.fi/ ja kirjoita kenttään oma sähköpostiosoitteesi
2. klikkaa Rekisteröidy
3. saat omaan sähköpostiisi viestin, jonka linkistä pääset lähettämään turvasähköpostin.

Kenelle ja millä ehdoin

Palveluohjaukseen voivat ottaa yhteyttä sekä asiakkaat että viranomaiset. Palveluohjaus on maksutonta ja vapaaehtoista.