Lasten ja perheiden palveluohjaus
Palvelun sisältö
Annamme ohjausta ja neuvontaa lapselle ja perheelle tarjottaviin palveluihin liittyvissä asioissa. Palvelu on tarkoitettu kaikille perheille lapsen iästä riippumatta.
Asiantuntijamme kertovat sinulle, millaista apua ja palveluita on tarjolla, miten palveluihin hakeudutaan ja mitä niiden käyttö edellyttää. Neuvojat eivät tee palveluihin liittyviä päätöksiä.
Toimi näin
Ongelmatilanteessa
Ota yhteyttä, jos perheessäsi on terveyteen, sairauteen tai vammaisuuteen, perhe- tai kaverisuhteisiin tai koulunkäyntiin liittyviä ongelmia.
Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi silloin, kun
– toivot tukea perhetilanteeseen, kasvatukseen, parisuhteeseen tai arjen toimintoihin liittyen
– olet huolissasi alaikäisen käytöksestä tai mielialasta
– sinulla on herännyt huoli alaikäisen kasvuolosuhteista
– olet huolissasi vanhemman jaksamisesta
– olet kohdannut perheväkivaltaa
Hätätilanteessa
Kiireellisissä kriisi- ja hätätilanteissa on aina otettava yhteyttä yleiseen hätänumeroon 112. Hätäkeskuspäivystäjä arvioi sosiaalipäivystyksen tarpeen.
Etsitkö tätä palvelua?
12-13
12-13
12-13
12-13
12-13
vappu
helatorstai
Lapsiperheiden kotipalvelua voidaan myöntää asiakkaalle tilanteissa, joissa kotipalvelun kriteerit täyttyvät.
12-13
12-13
12-13
12-13
12-13
vappu
helatorstai
Voit soittaa lapsiperheiden palveluihin, kun asiasi koskee sosiaalihuoltolain mukaista sosiaaliohjausta tai sosiaalityötä, perhetyötä, tukiperhe- tai tukihenkilöasioita.
9-11
12-15
9-11
12-15
9-11
12-15
9-11
12-15
9-11
12-15
vappu
helatorstai
Palveluneuvoja neuvoo sinua sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Voit ottaa yhteyttä, jos tarvitset apua jokapäiväisestä elämästä selviytymiseen, asumiseen, taloudelliseen tilanteeseen tai lapsen tasapainoiseen kehitykseen ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa. Autamme sinua oikean palvelun piiriin.
Pyydä apua
Tarvitsetko tukea lapsiperheen arkeen? Haluatko kysyä neuvoa, mutta et tiedä, minne ottaa yhteyttä? Pyydä apua täyttämällä lomake. Sosiaalialan ammattilainen soittaa sinulle kolmen arkipäivän kuluessa. Hän auttaa sinua löytämään oikean avun.
Turvaposti
Voit asioida kanssamme tietoturvallisesti Turvapostilla.
Lähetä luottamuksellinen sähköposti turvapostin kautta.
Jos lähetät hyvinvointialueelle sähköpostia, jossa on henkilötietoja, käytä turvasähköpostia.
Näin lähetät turvasähköpostin Pohteelle:
1. mene sivulle https://turvaposti.pohde.fi/ ja kirjoita kenttään oma sähköpostiosoitteesi
2. klikkaa Rekisteröidy
3. saat omaan sähköpostiisi viestin, jonka linkistä pääset lähettämään turvasähköpostin.
Kenelle ja millä ehdoin
Palveluohjaukseen voivat ottaa yhteyttä sekä asiakkaat että viranomaiset. Palveluohjaus on maksutonta ja vapaaehtoista.