Uniapneahoitajan vastaanotto

Palvelun sisältö

Kun sinulla on uniapnea ja hoidat sitä CPAP-laitteella, sinut kutsutaan uniapneahoitajan vastaanoton seurantakäynnille 1-2 vuoden välein. Seurantakäynnillä tarkastetaan laitteen kunto, säädöt ja käyttötunnit sekä tarvikkeiden kunto. Sinulla on mahdollisuus keskustella sairaanhoitajan kanssa laitteen käytöstä, unen laadusta sekä elintavoista, sillä terveelliset elintavat ovat uniapnean hoidon perusta.

Toimi näin

Jos epäilet uniapneaa, hakeudu lääkärin vastaanotolle. Lääkäri määrää lähetteen erikoissairaanhoitoon.

Uniapnealaitehoito aloitetaan erikoissairaanhoidossa. Uniapnealaitehoidon seuranta siirtyy noin vuoden kuluttua hoitosi aloittamisen jälkeen uniapneahoitajan vastaanotolle omalle hyvinvointikeskukselle, terveysasemalle tai työterveyshuoltoon.

Uniapneahoitajaan voi olla yhteydessä kaikissa laitehoitoon liittyvissä asioissa, mm. tarvikkeiden uusimisessa, laitteen rikkoutuessa tai muissa laitehoidon ongelmissa.

Yhteystiedot

Palvelupaikka
Nivalan terveyskeskus
Osoite
Pappilantie 1,
85500 Nivala

Avoinna
Ma

8-16

Ti

8-16

Ke

8-16

To

8-16

Pe

8-16

Poikkeusaukioloajat
04.03.24 - 10.03.24 Nivalassa ei lääkäripäivystystä eikä lääkärin vastaanottoa viikolla 10. Kiireellisissä asioissa yhteys Ylivieskan terveyskeskukseen puh. 08 669 2800.

Avoinna 8-16

Saat terveyskeskuksesta terveyspalveluja ja sosiaalipalveluja. Terveyskeskuksessa toimii muun muassa lääkärin tai sairaanhoitajan vastaanotto.

Palvelunumerot
Nivalan terveyskeskus, puhelinnumero
Ajanvaraus Nivalan terveyskeskukseen
08 669 2810
Kiireelliset asiat
Ma

8-16

Ti

8-16

Ke

8-16

To

8-16

Pe

8-16

Kiireettömät asiat
Ma

8-16

Ti

8-16

Ke

8-16

To

8-16

Pe

8-15

Tästä numerosta saat neuvontaa ja voit varata ajan Nivalan terveyskeskukseen. Voit kysyä myös laboratoriotuloksia.

Palvelunumerot
Uniapneahoitaja, Alavieska, Nivala, Sievi, Ylivieska, puhelinnumero
Palvelunumero
044 419 6539
Puhelinaika
Ti

8-9

Ke

8-9

Uniapneahoitajaan voi olla yhteydessä kaikissa laitehoitoon liittyvissä asioissa, mm. tarvikkeiden uusimisessa, laitteen rikkoutuessa tai muissa laitehoidon ongelmissa.