Muutostyöt ajoittuvat kello 9-14 väliin, jolloin yhteyden saamisessa Päivystysapu-puhelinpalveluun voi olla katkoja. Muutostyöt on ajoitettu virka-aikaan, jolloin apua saa ensisijaisesti omalta terveysasemalta. Mikäli yhteyttä Päivystysapuun ei saa heti, kannattaa yrittää pienen hetken kuluttua uudestaan.
Tekniset muutostyöt aiheuttavat aina pienen riskin mahdollisille laajemmille häiriöille palvelussa, vaikka muutostöitä on valmisteltu huolella puhelinoperaattoreiden, DigiFinland Oy:n sekä palvelua tuottavien hyvinvointialueiden, Helsingin kaupungin ja HUSin kanssa. Mikäli muutostöiden aikana ilmenee yllättäviä ongelmia ja palvelun puhelinliikenteeseen tulee pidempi katko, siitä tiedotetaan DigiFinlandin X-viestipalvelussa.
Päivystysapu 116 117 on maksuton puhelinnumero, joka tarjoaa ohjausta ja neuvontaa puhelimitse päivystyksellisissä terveysongelmissa, kuten äkillisissä sairastumisissa tai tapaturmissa. Hätätilanteessa tulee soittaa aina hätänumeroon 112. Terveysaseman ollessa auki, tulee ensisijaisesti olla yhteydessä terveysasemalle. Palvelun järjestämisestä vastaavat hyvinvointialueet, Helsingin kaupunki ja HUS. DigiFinland Oy vastaa Päivystysapu 116 117 -palvelun kansallisesta koordinoinnista.