Turvapuhelimien laitetoimittaja ja teleoperaattori jatkavat edelleen häiriön selvitys- ja ratkaisutyötä. Häiriön kestosta ei ole tietoa. Valtaosa turvapuhelimista toimii kuitenkin tällä hetkellä normaalisti. Pohteella on yli 5000 turvapuhelinasiakasta.
– Yhdessä kotihoidon ja omaisten kanssa olemme pystyneet turvaamaan asiakkaiden kotona pärjäämistä tai tarjoamaan paljon palveluja tarvitseville asiakkaille tilapäisiä yksikköpaikkoja. Haluammekin välittää kiitokset kaikille asiakkaille, omaisille, yhteistyökumppaneille sekä yksikköjemme esihenkilöille ja työntekijöille hyvästä yhteistyöstä, kiittää Pohteen ikäihmisten palvelujen toimialuejohtaja Mervi Koski. Hän kehottaa omaisia edelleen olemaan yhteydessä läheisiin, joilla on turvapuhelin käytössä, ja varmistaa turvapuhelimen käyttäjän vointi.
Jos asiakkaalla on kiireellinen avun tarve, eikä turvapuhelimella hälyttäminen onnistu, voi asiakas soittaa Päivystysapuun 116 117. Henkeä uhkaavassa tilanteessa tulee soittaa yleiseen hätänumeroon 112.
Testisoittoja turvapuhelimesta ei edelleenkään tule tehdä häiriötilanteen aikana.
Pohde seuraa tilannetta ja tiedottaa lisää tarvittaessa, viimeistään tilanteen ratketessa. Turvapuhelinasiakkaita tiedotetaan tekstiviestillä. Pahoittelemme tilannetta.