Muhoksen vastaanoton puhelinpalvelu on ruuhkautunut

Julkaistu
Muhoksen sosiaali- ja terveyskeskuksen vastaanoton puhelinpalvelu on ruuhkautunut. Asiakkaita pyydetään huomioimaan, että yksi soittopyyntö riittää. Muhoksella on nyt käytössä myös Digitaalinen sote-keskus. Puhelimella soittamisen sijaan asiakas voi ottaa yhteyttä sairaanhoitajaan Digitaalisen sote-keskuksen kautta.

Kiireellisiin puheluihin pyritään vastaamaan saman päivän aikana. Kiireettömiin puheluihin vastataan puhelujen tulojärjestyksessä. Asiakkaita pyydetään huomioimaan, että yksi soittopyyntö riittää, jos kyse on samasta asiasta.

Muhoksella on nyt käytössä myös Digitaalinen sote-keskus, joka on vaihtoehto puhelimella soittamiselle. Asiointi Digitaalisessa sote-keskuksessa tapahtuu Pohteen verkkosivuilla alareunan chat-ikkunan kautta. Sieltä valitaan chat-vastaanotot ja Digitaalisen sote-keskuksen sairaanhoitajan chat. Digitaalisessa sote-keskuksessa voi asioida myös tunnistautumalla OmaPohteeseen. Digitaalinen sote-keskus on auki arkisin kello 7–21 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä kello 8–18.

Päivystysapu auttaa kiireellisissä tilanteissa iltaisin ja viikonloppuisin, kun oma sosiaali- ja terveyskeskus on suljettu. Ennen päivystykseen hakeutumista tulee aina ensin soittaa Päivystysapuun numeroon 116 117 tai ottaa yhteyttä Päivystysavun chatin kautta. Päivystysapu arvioi asiakkaan tilanteen ja ohjaa tarvittaessa eteenpäin. Lisätietoa Päivystysavusta.

Hätätilanteissa soitetaan aina numeroon 112.