Kempeleen vastaanoton kiireetön puhelinlinja on ruuhkautunut

Julkaistu
Kempeleen sosiaali- ja terveyskeskuksen vastaanoton kiireetön puhelinlinja on ruuhkautunut. Asiakkaita pyydetään huomioimaan, että yksi soittopyyntö riittää. Asiakkaiden käytössä on myös Digitaalinen sote-keskus. Puhelimella soittamisen sijaan asiakas voi ottaa yhteyttä sairaanhoitajaan Digitaalisen sote-keskuksen kautta.

Kiireellisiin puheluihin pyritään vastaamaan saman päivän aikana. Kiireettömiin puheluihin vastataan puhelujen tulojärjestyksessä. Asiakkaita pyydetään huomioimaan, että yksi soittopyyntö riittää. Ethän jätä montaa soittopyyntöä samasta asiasta eri puhelinlinjoille.

Vaihtoehto puhelimella soittamiselle on Digitaalinen sote-keskus. Se palvelee asukkaita myös iltaisin ja viikonloppuisin. Asiakas voi keskustella chatissa sairaanhoitajan kanssa ja tarvittaessa hän saa ajan lääkärin tai muun ammattilaisen vastaanotolle. Asiointi Digitaalisessa sote-keskuksessa tapahtuu OmaPohde-alustan kautta Pohteen verkkosivuilta. Sivun alalaidassa on chat-ikkuna.