Pohteen asiakkaat ovat saaneet aiheettomia maksumuistutuksia teknisen vian vuoksi

Julkaistu
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Pohteen asiakkaille on lähtenyt aiheettomia maksumuistutuksia 6. helmikuuta 2024.

Vika on nyt korjattu, ja 12. tammikuuta maksetut laskut näkyvät maksettuina. Laskut on poistettu perinnästä.

Jos asiakas on maksumuistutuksen saatuaan maksanut laskun uudestaan, ylimääräinen summa palautetaan asiakkaalle.

– Saimme vian tietoomme valitettavasti vasta, kun asiakkaat ilmoittivat saaneensa maksumuistutuksia. Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta harmia ja huolta. Tällaisia teknisiä virheitä ei maksuliikenteessä saisi tapahtua, toteaa Pohteen asiakaslaskutusyksikön palvelupäällikkö Tarja Veijola