
Ruuhkaiset tunnit ovat sijoittuneet erityisesti alkuviikkoon, jolloin pisimmät asiakkaiden odotusajat ovat olleet hetkellisesti jopa lähes tunnin. Jono on kuitenkin pystytty purkamaan nopeasti kohdentamalla resurssia uudelleen ja hyödyntämällä ulkoista välityspalvelua.
Oulun vastuualuepäällikkö Minna Mikkolan mukaan puhelujen määrää seurataan Tervia Logistiikan matkapalvelukeskuksessa koko ajan. ”Tiedämme koko ajan reaaliajassa, kuinka paljon meillä on asiakkaita jonossa. Jonon kasvaessa pystymme tekemään useita eri toimenpiteitä, joiden avulla ruuhkahuiput saadaan purettua suhteellisen nopeasti. Asiakkaillemme nämä hetkellisetkin ruuhkat ovat tietysti ikäviä tilanteita, ja pahoittelemmekin nyt palvelussamme esiintyneitä viiveitä”.
Jatkossa matkatilausten ruuhkahuippuja tulee tasoittamaan nykyistä tehokkaampien tietojärjestelmien käyttöönotto niin välitystoiminnassa kuin puhelujen ohjautumisessakin. Vuoden loppuun mennessä on suunnitteilla myös asiakassovelluksen käyttöönotto. Siinä asiakas voi tilata kyydin itse sähköisesti ilman soittoa matkapalvelukeskukseen.
Tervia Logistiikka on vastannut 1.1.2025 alkaen Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen sosiaalihuolto- ja vammaispalvelulain mukaisten lakisääteisten kuljetuspalveluiden tilaus- ja välitystoiminnasta.
Lisätietoja:
Minna Mikkola
e-mail: minna.mikkola@tervia.fi
p. 044 492 0221