Palaa takaisin

Harkinnanvarainen kulukorvaus

  • Kuusamo
  • Taivalkoski
  • Kajaanin kaupunki

Palveluntarjoajat, kuten kunnat, seurakunnat ja järjestöt, vastaavat itse palvelujen ja tapahtumien tietojen ylläpidosta ja ajantasaisuudesta.

Palvelun sisältö

Työvoimaviranomainen voi myöntää sinulle harkinnanvaraista kulukorvausta, kun osallistut työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa sovittuun palveluun, joka tukee työllistymistäsi. Voit saada korvausta työvoimaviranomaiselta, jos sinulle tulee palveluun osallistumisesta...

Näytä lisää

Toimi näin

Voit saada harkinnavaraista kulukorvausta, jos sinulle tulee kustannuksia palveluun osallistumisesta.

Kun olet osallistunut työllistymistä edistävään palveluun, hae kulukorvausta alueesi työvoimaviranomaiselta kuukauden sisällä.

Hae korvausta ensisijaisesti sähköisellä lomakkeella asiointipalvelussa. Kirjaudu palveluun henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Täytä hakemus asiointipalvelussa ja lisää siihen tarvittavat liitteet. Palvelun sisäiset ohjeet auttavat hakemuksen täyttämisessä. Asiointipalvelussa voit jättää hakemuksen, vastata hakemusta koskeviin täydennyspyyntöihin, täydentää hakemustasi ja vastaanottaa asiaasi koskevat päätökset.

Jos haet tukea sähköisellä hakemuksella useammalta kuukaudelta, täytä jokaisesta kuukaudesta erillinen hakemus.

Jos et voi käyttää asiointipalvelua, hae korvausta tulostettavalla lomakkeella. Toimita lomake alueesi työvoimaviranomaiselle.

Verkkosivut

1 kpl

Työmarkkinatorin aluesivut

Aluesivuilta löydät helposti oman alueesi työpaikat, palvelut, yhteystiedot, tapahtumat ja ajankohtaiset uutiset koottuna yhteen. Sivujen sisällöistä vastaa alueiden toimijoista koottu verkosto.

Verkkoasiointi

1 kpl

Aluehallinnon TE-asiointipalvelu

Aukioloajat

Avoinna kaikkina viikonpäivinä ja vuorokauden aikoina.

Asiointipalvelussa voit hoitaa asioita sähköisesti erikseen ilmoitetuissa julkisissa työvoimapalveluissa sekä yksityishenkilönä että yrityksen tai yhteisön nimissä. Voit jättää hakemuksia, vastata täydennyspyyntöihin ja vastaanottaa asiaasi koskevat päätökset. Saatavilla olevat palvelut löydät Palvelut-valikosta. Asiointipalvelun käyttö Hakemusten jättäminen asiointipalvelussa korvaa tulostettavat ja tallennettavat hakulomakkeet. Sähköinen asiointi vähentää puutteellisia hakemuksia ja nopeuttaa päätöksentekoa. Asiointipalvelu ohjaa hakemisessa ja tarkistaa, ettei hakemuksesta puutu tärkeitä tietoja. Tiedot saapuneesta päätöksestä ja mahdollisista hakemuksen täydennystarpeista saapuvat suoraan asiointipalveluun. Hakemus on mahdollista tallentaa keskeneräisenä ja jatkaa sen täyttämistä myöhemmin. Asiointitilille annettuun sähköpostiosoitteeseen saapuvat ilmoitukset kertovat, kun hakemus on otettu vastaan, otettu käsittelyyn tai jos sen käsittelemiseksi tarvitaan täydentäviä tietoja. Hakemukseen liittyviin täydennyspyyntöihin vastataan asiointipalvelussa. Asiointitilille saapuvat kaikki asian käsittelyyn liittyvät tiedot ja dokumentit sekä myös päätös, kun asia on ratkaistu. Dokumentit on mahdollista tallentaa tai tulostaa asiointitililtä omaan käsittelyjärjestelmään tai arkistoon. Palveluun kirjautuminen Asiointipalveluun kirjaudutaan turvallisesti Suomi.fi-tunnistuksella pankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai sirullista henkilökorttia hyödyntäen. Henkilön asiointivaltuudet tarkistetaan automaattisesti asiointipalveluun kirjautumisen yhteydessä. Yhteys katkeaa automaattisesti 30 minuutin kuluessa, jos palvelun käyttöä ei jatketa. Palvelu ilmoittaa automaattisesta katkaisusta. Tiettyjen avustusten hakemiseen voidaan tarvita Suomi.fi-valtuutus, jonka avulla varmistetaan, että henkilöllä, joka valmistelee ja lähettää avustushakemuksen, on oikeus edustaa yritystä tai yhteisöä. Erillistä valtuutta ei tarvita, jos käyttäjä on asiointipalvelun tietojen mukaisesti yrityksen tai yhteisön nimenkirjoitusoikeudellinen ja rooli on määritelty asiointipalvelussa asiointiin oikeuttavaksi. Valtuuksien lisäksi asiointipalvelun käyttö edellyttää yhteisöasiakkailta Y-tunnusta. Palveluun kirjautumisessa ja valtuuttamisessa noudatetaan Suomi.fi-palvelun voimassa olevia ohjeistuksia.

Soita

1 kpl
Kainuu-Koillismaan työllisyysalueen puhelinneuvonta
Kainuu-Koillismaan työllisyysalueen puhelinneuvonta
08 819 1152
Puhelinneuvonnan aukioloajat arkisin
Ma

9-15

Ti

9-15

Ke

9-15

To

9-15

Pe

9-15

Puhelinneuvonta Kainuun - Koillismaan työllisyysalueen henkilöasiakkaille sekä yritys - ja työnantaja asiakkaille

Asioi paikan päällä

1 kpl
Henkilöasiakkaiden työllisyyspalvelut
Osoite
Kalliokatu 4,
87100 KAJAANI

Työllisyysohjaajien tapaaminen

Auki vain ajanvarauksella

Aulapalvelun aukioloajat arkisin
Ma

9-16

Ti

9-16

Ke

9-16

To

9-16

Pe

9-16

Kajaanin Kalliokadun työllisyyspalvelupisteessä voit asioida pääsääntöisesti ajanvarauksella. Lisäksi voit aukioloaikoina käyttää itsepalvelupäätteitä työn ja koulutuksen hakuun. Voit myös jättää toimipaikan postilokeroon paperipostia työvoimaviranomaiselle.

Lomakkeet

1 kpl
Harkinnanvarainen kulukorvaus
Voit saada harkinnanvaraista kulukorvausta jos sinulle tulee kustannuksia palveluun osallistumisesta.