MIELI Kriisipuhelin
Palveluntarjoajat, kuten kunnat, seurakunnat ja järjestöt, vastaavat itse palvelujen ja tapahtumien tietojen ylläpidosta ja ajantasaisuudesta.
Palvelun sisältö
MIELI Kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville luottamuksellisesti ja nimettömänä. Kriisipuhelin-keskustelu tukee vaikeassa tilanteessa ja helpottaa pahaa oloa. Kriisipuhelin-päivystäjä auttaa soittajaa pohtimaan keinoja oman tilanteen helpottamiseksi, omien voimavarojen...
Toimi näin
Jos kriisipuhelimen linja on varattu, kannattaa yrittää myöhemmin uudelleen.
Jos tarvitset viranomaisapua esimerkiksi hengenvaarallisen tilanteen takia, soita hätänumeroon 112, hakeudu lähimpään päivystykseen tai ota yhteys asuinpaikkakuntasi sosiaali- ja kriisipäivystykseen.
Kenelle ja millä ehdoin
Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia. Se tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville.