Digitaalisten palvelujen kehittäminen
Tältä sivulta löydät tietoa digitaalisten palveluiden kehittämisestä osaksi asukkaiden ja ammattilaisten palveluita.
Lue lisää altaDigitaalisten palvelujen kehittäminen ja käyttöönotto on yksi selkeä painopiste ja yhteinen tavoitteemme
Asukkaiden ja ammattilaisten digitaalisia palveluita otetaan käyttöön ja levitetään alueellisesti yhteisesti sovitulla tavalla.
Jokaisella asukkaalla on oikeus asioida digitaalisesti sosiaali- ja terveyspalveluissa sekä saada ajasta ja paikasta riippumatta oikea-aikaisen ja laadukkaan palvelun. Digitaalinen asiointi on turvallista ja helppoa.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue on mukana kehittämässä kansallisia digitaalisia palveluita. Kansallisia palveluita kehittämällä ja käyttöönottamalla turvataan, että ihmisillä on käytössä samat digitaaliset palvelut sosiaali- ja terveyspalveluiden asiointiin paikkakunnasta riippumatta. Kansallisia digitaalisia palveluita mm. ovat Omaolo, Terveyskylä, 116 117, Omaperhe.
Alueellisia digitaalisia palveluja kehittämällä ja käyttöönottamalla yhtenäistetään alueen digitaalista palvelutarjontaa. Alueellisia digitaalisia palveluja ovat mm. digitaaliset terveys – ja hyvinvointipalvelut Pohjois-Pohjanmaalla ja digitaalinen ajanvaraus.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen digitaalisten palvelujen kehittämissuunnitelmaa päivitetään parhaillaan.