Digitaalisten palvelujen kehittäminen

Tältä sivulta löydät tietoa digitaalisten palveluiden kehittämisestä osaksi asukkaiden ja ammattilaisten palveluita.

Lue lisää alta

Digitaalisten palvelujen kehittäminen ja käyttöönotto on yksi selkeä painopiste ja yhteinen tavoitteemme

Digitaalisten välineiden avulla yhtenäistetään ja uudistetaan alueen toimintamalleja ja prosesseja

Asukkaiden ja ammattilaisten digitaalisia palveluita otetaan käyttöön ja levitetään alueellisesti yhteisesti sovitulla tavalla.

Jokaisella asukkaalla on oikeus asioida digitaalisesti sosiaali- ja terveyspalveluissa sekä saada ajasta ja paikasta riippumatta oikea-aikaisen ja laadukkaan palvelun. Digitaalinen asiointi on turvallista ja helppoa.

Kansalliset palvelut

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue on mukana kehittämässä kansallisia digitaalisia palveluita. Kansallisia palveluita kehittämällä ja käyttöönottamalla turvataan, että ihmisillä on käytössä samat digitaaliset palvelut sosiaali- ja terveyspalveluiden asiointiin paikkakunnasta riippumatta. Kansallisia digitaalisia palveluita mm. ovat Omaolo, Terveyskylä, 116 117, Omaperhe.

Alueelliset digitaaliset palvelut

Alueellisia digitaalisia palveluita kehittämällä ja käyttöönottamalla yhtenäistetään alueen digitaalista palvelutarjontaa. Alueellisia digitaalisia palveluita ovat mm. Sähköiset terveys – ja hyvinvointipalvelut Pohjois-Pohjanmaalla ja sähköinen ajavaraus.

Digitaalisten palvelujen kehittämissuunnitelma

Pohjois-Pohjanmaan digitaalisten palveluiden kehittämissuunnitelma valmistuu vuoden 2023 aikana. Voit seurata, minkälaisia digitaalisia palveluja kehitetään ja käyttöönotetaan alueemme asukkaille.