Digitaalisten palvelujen kehittäminen
Lue lisää altaDigitaalisten palvelujen kehittäminen ja käyttöönotto on yksi selkeä painopiste ja yhteinen tavoitteemme
Asukkaiden ja ammattilaisten digitaalisia palveluita otetaan käyttöön ja levitetään alueellisesti yhteisesti sovitulla tavalla.
Jokaisella asukkaalla on oikeus asioida digitaalisesti sosiaali- ja terveyspalveluissa sekä saada ajasta ja paikasta riippumatta oikea-aikaisen ja laadukkaan palvelun. Digitaalinen asiointi on turvallista ja helppoa.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue on mukana kehittämässä kansallisia digitaalisia palveluita. Kansallisia palveluita kehittämällä ja käyttöönottamalla turvataan, että ihmisillä on käytössä samat digitaaliset palvelut sosiaali- ja terveyspalveluiden asiointiin paikkakunnasta riippumatta. Kansallisia digitaalisia palveluita mm. ovat Omaolo, Terveyskylä, 116 117, Omaperhe.
Alueellisia digitaalisia palveluita kehittämällä ja käyttöönottamalla yhtenäistetään alueen digitaalista palvelutarjontaa. Alueellisia digitaalisia palveluita ovat mm. Sähköiset terveys – ja hyvinvointipalvelut Pohjois-Pohjanmaalla ja sähköinen ajavaraus.
Pohjois-Pohjanmaan digitaalisten palveluiden kehittämissuunnitelma valmistuu vuoden 2023 aikana. Voit seurata, minkälaisia digitaalisia palveluja kehitetään ja käyttöönotetaan alueemme asukkaille.