Asiakaskokemus

Tällä sivulla esitetyt suositusindeksit perustuvat palautteisiin, joita kerätään Pohteen toimipisteissä olevista palauteautomaateista ja verkkosivun asiakaspalautekyselyllä.

Lue lisää alta

Suositusindeksi eli NPS-luku kaikista Pohteen asiakaspalautteista

NPS näyttää vastausten määrän edellisen 30 päivän ajalta ja suositusindeksin eli NPS-lukeman. Mitä suurempi mittarin NPS-lukema on, sitä tyytyväisempiä asiakkaamme ovat.

-100-50050100NPS

Mikä on NPS?

NPS eli Net Promoter Score on mittari, jota käytetään asiakastyytyväisyyden mittaamiseen. Se perustuu kysymykseen, jossa pyydetään palautteen antajaa arvioimaan, millä todennäköisyydellä hän suosittelisi saamaansa palvelua läheisilleen asteikolla 0-10. Palautteen antajat jaetaan sen perusteella kolmeen ryhmään: suosittelijat (arvosanat 9-10), passiiviset (arvosanat 7-8) ja arvostelija (arvosanat 0-6). NPS lasketaan vähentämällä arvostelijoiden prosenttiosuus suosittelijoiden prosenttiosuudesta. Lopputulos voi olla välillä -100 ja +100. Jos NPS on yli 50, tulos on erinomainen.

-100-50050100NPS

-100-50050100NPS

-100-50050100NPS

-100-50050100NPS

-100-50050100NPS