Apuvälinepalvelut

Palvelun sisältö

Voit saada käyttöösi apuvälineen, jos toimintakykysi on heikentynyt ja apuväline parantaa kykyäsi toimia. Apuvälinepalvelu on maksutonta.

Arvioimme, millaista apuvälinettä voit tarvita ja neuvomme, miten sitä käytetään. Huollamme ja korjaamme meiltä saamasi apuvälineet.

Saat apuvälineen käyttöösi joko oman asuinalueesi palvelupisteestä tai mistä tahansa muusta Pohteen apuvälinepalvluiden palvelupisteestä. Kun noudat apuvälineen, tarvitset käyttäjän henkilötiedot.

Toimi näin

Numero 1.

Liikkumisen ja hygienian apuvälineet

Liikkumiseen tai hygieniaan liittyvät perusapuvälineet saat lainaan ilman asiantuntijan lausuntoa. Näitä ovat esimerkiksi kävelykepit, kyynärsauvat, rollaattori, wc-koroke ja suihkutuoli. Kun noudat apuvälineen, tarvitsemme käyttäjän henkilötiedot. Saat apuvälineen apuvälinelainaamosta. Valitse paikkakunta, niin näet yhteystiedot.
Numero 2.

Lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineet

Lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineen saat lääkärin, fysioterapeutin, toimintaterapeutin tai kuntohoitajan arvioinnin ja suosituksen jälkeen. Valitse paikkakunta, niin näet apuvälinelainaamon yhteystiedot.
Numero 3

Apuvälineen palauttaminen

Palauta välineet apuvälinelainaamoon viimeistään palautuspäivänä tai kun et tarvitse välinettä enää. Valitse paikkakunta, niin näet yhteystiedot.

Yhteystiedot

Palvelupaikka
Oulun apuvälineyksikkö, palvelupiste
Osoite
Kiviharjunlenkki 4,
90220 OULU

Pääovi
Avoinna
Ma

10-14

Ti

12-15

Ke

12-15

To

12-15

Pe

12-15

Poikkeusaukioloajat

Voit lainata liikkumiseen tai hygieniaan liittyviä perusapuvälineitä ilman ajanvarausta palvelupisteen aukioloaikoina. Tällaisia perusapuvälineitä ovat esimerkiksi kävelykeppi, kyynärsauvat, rollaattori, wc-koroke ja suihkutuoli. Kun lainaat apuvälineen toiselle henkilölle, tarvitsemme käyttäjän henkilötiedot.

Palvelunumerot
Oulun apuvälineyksikkö, palvelupiste, puhelinnumero
Voit soittaa apuvälineasioissa.
040 024 2993
Ajanvarauksen peruminen. Et voi hoitaa muita apuvälinepalveluihin liittyviä asioita tässä numerossa.
040 505 7310
Avoinna palvelupisteen aukioloaikoina.
Ma

10-14

Ti

12-15

Ke

12-15

To

12-15

Pe

12-15

Poikkeusaukioloajat

Voit soittaa apuvälineisiin liittyvissä asioissa. Käytössämme on takaisinsoittopalvelu. Pyrimme soittamaan takaisin kolmen arkipäivän kuluessa.

Digitaaliset palvelut

Palvelusetelipäätökset, maksusitoumuspäätökset sekä hoitotarvikkeiden tilaaminen Palse.fi-sivustolla

Jos sinulle on myönnetty palveluseteli, maksusitoumus tai apuväline, tai hoitotarvikejakelustasi vastaava taho on mahdollistanut hoitotarvikkeiden tilaamisen palse.fi-sivustolla kautta, aloita asiointi kirjautumalla sisään palse.fi-sivustolle.

Palse.fi-sivustolla pääset tarkastelemaan sinulle myönnettyjä palveluseteli-, hoitotarvikejakelu-, apuväline-, ja maksusitoumuspäätöksiä, sekä palveluntuottajan kirjaamia toteutuneita tapahtumia.

Kenelle ja millä ehdoin

Apuvälineiden myöntäminen perustuu valtakunnallisiin luovutusperusteisiin.

Peruste apuvälineelle voi olla esimerkiksi
– toimintakykyä heikentävä ja itsenäistä selviytymistä vaikeuttava lääketieteellisin perustein todettu sairaus
– vamma
– kehitysviivästymä.