Uniapneahoitajan vastaanotto
Palvelun sisältö
Kun sinulla on uniapnea ja hoidat sitä CPAP-laitteella, sinut kutsutaan uniapneahoitajan vastaanoton seurantakäynnille 1-2 vuoden välein. Seurantakäynnillä tarkastetaan laitteen kunto, säädöt ja käyttötunnit sekä tarvikkeiden kunto. Sinulla on mahdollisuus keskustella sairaanhoitajan kanssa laitteen käytöstä, unen laadusta sekä elintavoista, sillä terveelliset elintavat ovat uniapnean hoidon perusta.
Toimi näin
Jos epäilet uniapneaa, hakeudu lääkärin vastaanotolle. Lääkäri määrää lähetteen erikoissairaanhoitoon.
Uniapnealaitehoito aloitetaan erikoissairaanhoidossa. Uniapnealaitehoidon seuranta siirtyy noin vuoden kuluttua hoitosi aloittamisen jälkeen uniapneahoitajan vastaanotolle omalle hyvinvointikeskukselle, terveysasemalle tai työterveyshuoltoon.
Uniapneahoitajaan voi olla yhteydessä kaikissa laitehoitoon liittyvissä asioissa, mm. tarvikkeiden uusimisessa, laitteen rikkoutuessa tai muissa laitehoidon ongelmissa.
Haapajärven terveyskeskuksessa uniapneahoitaja vastaa myös suppeista yöpolygrafioista Pyhäjärven ja Reisjärven alueella.
8-16
8-16
8-16
8-16
8-16
Saat terveyskeskuksesta terveyspalveluja ja sosiaalipalveluja. Terveyskeskuksessa toimii muun muassa lääkärin tai sairaanhoitajan vastaanotto.
8-16
8-16
8-16
8-16
8-16
Tästä numerosta voit varata ajan kiireelliseen hoitoon Haapajärven, Pyhäjärven tai Reisjärven terveyskeskukseen. Soita, jos tarvitset hoitoa jo saman päivän aikana
8-16
8-16
8-16
8-16
8-15
Tästä numerosta voit varata ajan kiireettömään hoitoon Haapajärven, Pyhäjärven tai Reisjärven terveyskeskukseen. Saat myös neuvontaa. Numerosta soitetaan takaisin saman päivän aikana. Voit varata ajan myös hoitajan vastaanotolle, esimerkiksi reumahoitajalle.
Uniapneahoitajan puhelimessa takaisinsoittopalvelu