Lapsiperheiden palveluohjaus

Palvelun sisältö

Autamme silloin, kun perheen elämäntilanne on kuormittava ja tarvitset tietoa sosiaalipalveluista.

Ota yhteyttä, kun tarvitset apua

  • arjessa jaksamiseen
  • haasteisiin lasten kasvatuksessa
  • taloudellisiin vaikeuksiin
  • lähisuhde- ja perheväkivaltatilanteeseen
  • äkillisen järkyttävän tapahtuman käsittelyyn.

Etsimme perheesi kanssa keinoja elämäntilanteenne helpottamiseksi.

Toimi näin

Kysy neuvoa puhelimitse

Soita ensisijaisesti palveluohjauksen puhelinnumeroon tai ota yhteyttä Pyydä apua -verkkolomakkeella. Valitse paikkakunta, niin näet yhteystiedot.

Jos asiasi on kiireellinen

Sosiaali- ja kriisipäivystys auttaa, jos tarvitset kiireellistä apua ja neuvontaa lastensuojeluun, perhekriiseihin tai perheväkivaltaan liittyen.
Hätätilanteissa soita hätänumeroon 112.

Pyydä apua

Yhteystiedot

Palvelunumerot
Lapsiperheiden ja aikuisten sosiaalipalvelujen palveluohjaus, Hailuoto, Lumijoki, Liminka ja Kempele
Palvelunumero
040 318 5864
Puhelinaika
Ma

9-11

Ti

9-11

Ke

9-11

To

9-11

Pe

9-11

Palveluohjauksessa asiantuntijamme kertovat sinulle, millaista apua ja palveluja on tarjolla ja miten palveluihin hakeudutaan. Palveluohjaus välittää tarvittaessa yhteydenottopyyntösi sinua auttavalle ammattilaiselle.

Lapsiperheiden sosiaalipalvelujen palveluohjaukseen voit soittaa, jos tarvitset apua lapsesi tasapainoiseen kehitykseen tai hyvinvointiin. Palveluohjaus on tarkoitettu kaikille perheille lapsen iästä riippumatta.

Aikuisten sosiaali- ja päihdepalvelujen palveluohjaus on tarkoitettu 18–64-vuotiaille. Voit soittaa, jos tarvitset ohjausta ja neuvontaa taloudellisiin vaikeuksiin tai ongelmiin, joihin liittyy esimerkiksi väkivaltaa, päihteiden ongelmakäyttöä tai mielenterveyden haasteita.

Äkillisissä kriisitilanteissa pitää soittaa sosiaali- ja kriisipäivystykseen tai hätäkeskukseen, joista vastataan kellon ympäri viikon jokaisena päivänä.

Palvelunumerot
Palveluohjaus
Palvelunumero
040 318 5864
Poikkeusaukioloajat

Lue tarkempi kuvaus alta

Lomakkeet
Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen

Esimerkiksi koulu, päiväkoti ja neuvola voivat ottaa yhteyttä sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi. Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen tehdään aina yhteistyössä perheen kanssa.

Digitaaliset palvelut

Enjaksa.fi – pohjoispohjalaisten perheiden huoliin

Palvelun tuottaa: Pohteen yhteistyökumppani Zoturi Oy

Kartoita huolesi ja katso videoita, jotka auttavat vanhempia lapsiperheiden huolissa.

Digitaaliset palvelut

Normaali.fi – pohjoispohjalaisten nuorten huoliin

Palvelun tuottaa: Pohteen yhteistyökumppani Zoturi Oy

Kartoita huolet ja katso auttavia videoita nuorten elämän huoliin. Videoita aiheista mielenterveys, keho, tunteet, päihteet ja ihmissuhteet.

Digitaaliset palvelut

Pyydä apua

Tarvitsetko tukea lapsiperheen arkeen? Haluatko kysyä neuvoa, mutta et tiedä, minne ottaa yhteyttä? Pyydä apua täyttämällä lomake. Sosiaalialan ammattilainen soittaa sinulle kolmen arkipäivän kuluessa. Hän auttaa sinua löytämään oikean avun.

Digitaaliset palvelut

Turvaposti

Voit asioida kanssamme tietoturvallisesti Turvapostilla.

Lähetä luottamuksellinen sähköposti turvapostin kautta.
Jos lähetät hyvinvointialueelle sähköpostia, jossa on henkilötietoja, käytä turvasähköpostia.

Näin lähetät turvasähköpostin Pohteelle:
1. mene sivulle https://turvaposti.pohde.fi/ ja kirjoita kenttään oma sähköpostiosoitteesi
2. klikkaa Rekisteröidy
3. saat omaan sähköpostiisi viestin, jonka linkistä pääset lähettämään turvasähköpostin.

Kenelle ja millä ehdoin

Palveluohjaukseen voivat ottaa yhteyttä sekä asiakkaat että viranomaiset. Palveluohjaus on maksutonta ja vapaaehtoista.