Lapsiperheiden palveluohjaus

Palvelun sisältö

Autamme silloin, kun perheen elämäntilanne on kuormittava ja tarvitset tietoa sosiaalipalveluista.

Ota yhteyttä, kun tarvitset apua

  • arjessa jaksamiseen
  • haasteisiin lasten kasvatuksessa
  • taloudellisiin vaikeuksiin
  • lähisuhde- ja perheväkivaltatilanteeseen
  • äkillisen järkyttävän tapahtuman käsittelyyn.

Etsimme perheesi kanssa keinoja elämäntilanteenne helpottamiseksi.

Toimi näin

Kysy neuvoa puhelimitse

Soita ensisijaisesti palveluohjauksen puhelinnumeroon tai ota yhteyttä Pyydä apua -verkkolomakkeella. Valitse paikkakunta, niin näet yhteystiedot.

Jos asiasi on kiireellinen

Sosiaali- ja kriisipäivystys auttaa, jos tarvitset kiireellistä apua ja neuvontaa lastensuojeluun, perhekriiseihin tai perheväkivaltaan liittyen.
Hätätilanteissa soita hätänumeroon 112.

Pyydä apua

Yhteystiedot

Palvelupaikka
Kasvatus- ja perheneuvonta Raahe, Pyhäjoki, Siikajoki
Osoite
Rantakatu 8 E,
92100 RAAHE

Ovi 7, 3. krs
Lapsiperheiden palveluohjaukseen voit olla yhteydessä
Ma

8-11

Ti

8-11

Ke

8-11

To

8-11

Pe

8-11

Ota yhteyttä kasvatus- ja perheneuvontaan, kun

  • tarvitset tukea vanhemmuuteen liittyvissä asioissa
  • sinulla on huolta lapsen käyttäytymisestä, kehityksestä, tunne-elämästä
  • tarvitset tukea perheen ristiriitatilanteisiin tai perhesuhteisiin
  • tarvitset tukea parisuhteen haasteisiin
  • perhettäsi on kohdannut äkillinen ja järkyttävä tapahtuma tai läheltäpiti tilanne
  • harkitset eroa tai tarvitset tukea eroon tai eron jälkeiseen vanhemmuuteen

Kiireellistä apua vaativissa tilanteissa ota yhteyttä päivystysapuun puh. 116117, sosiaali- ja kriisipäivystykseen tai soita hätänumeroon 112.

Palvelunumerot
Lapsiperheiden palveluohjaus Raahe, Siikajoki, Pyhäjoki, Kalajoki, Merijärvi ja Himanka
Palvelunumero
040 135 8125
Puhelinaika
Ma

8-11

Ti

8-11

Ke

8-11

To

8-11

Pe

8-11

Voit olla yhteydessä lapsiperheiden palveluohjaukseen jos

  • sinulla on itseäsi, perhettäsi, lastasi tai parisuhdettasi koskeva kysymys johon etsit vastausta
  • olet huolissasi itsestäsi, lapsestasi tai perheestäsi
  • asiasi koskee lapsen tai nuoren mielenterveyttä
  • et löydä vastuutyöntekijäsi yhteystietoja,
  • haluat tehdä yhteydenoton tai lastensuojeluilmoituksen
  • olet ammattilainen asiakkaasi asialla.

Lapsiperheiden palveluohjauksen kautta saat yhteyden myös lasten ja nuorten mielenterveyspalveluihin. Lanu-tiimi vastaa lasten ja nuorten perustason mielenterveyshoidosta, jota varten et tarvitse lähetettä.

Lomakkeet
Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen

Esimerkiksi koulu, päiväkoti ja neuvola voivat ottaa yhteyttä sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi. Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen tehdään aina yhteistyössä perheen kanssa.

Digitaaliset palvelut

Enjaksa.fi – pohjoispohjalaisten perheiden huoliin

Palvelun tuottaa: Pohteen yhteistyökumppani Zoturi Oy

Kartoita huolesi ja katso videoita, jotka auttavat vanhempia lapsiperheiden huolissa.

Digitaaliset palvelut

Normaali.fi – pohjoispohjalaisten nuorten huoliin

Palvelun tuottaa: Pohteen yhteistyökumppani Zoturi Oy

Kartoita huolet ja katso auttavia videoita nuorten elämän huoliin. Videoita aiheista mielenterveys, keho, tunteet, päihteet ja ihmissuhteet.

Digitaaliset palvelut

Pyydä apua

Tarvitsetko tukea lapsiperheen arkeen? Haluatko kysyä neuvoa, mutta et tiedä, minne ottaa yhteyttä? Pyydä apua täyttämällä lomake. Sosiaalialan ammattilainen soittaa sinulle kolmen arkipäivän kuluessa. Hän auttaa sinua löytämään oikean avun.

Digitaaliset palvelut

Turvaposti

Voit asioida kanssamme tietoturvallisesti Turvapostilla.

Lähetä luottamuksellinen sähköposti turvapostin kautta.
Jos lähetät hyvinvointialueelle sähköpostia, jossa on henkilötietoja, käytä turvasähköpostia.

Näin lähetät turvasähköpostin Pohteelle:
1. mene sivulle https://turvaposti.pohde.fi/ ja kirjoita kenttään oma sähköpostiosoitteesi
2. klikkaa Rekisteröidy
3. saat omaan sähköpostiisi viestin, jonka linkistä pääset lähettämään turvasähköpostin.

Kenelle ja millä ehdoin

Palveluohjaukseen voivat ottaa yhteyttä sekä asiakkaat että viranomaiset. Palveluohjaus on maksutonta ja vapaaehtoista.