OmaOys -palvelussa tekninen häiriö

Julkaistu
OmaOys-palvelussa on tällä hetkellä tekninen häiriö.

OmaOys-palvelussa on tällä hetkellä tekninen häiriö, joka vaikuttaa osaan käyttäjistä. Häiriö liittyy käyttäjän omien tietojen näkymiseen ja uusien käyttäjien rekisteröitymiseen. Häiriö ilmeni noin kuukausi sitten Esko-potilastietojärjestelmän päivityksen jälkeen.

OmaOysiin tuli muutos, jossa asukkaan omat tiedot ovat vain katseltavissa, ei asiakkaan itse päivitettävissä. Jos asukas on huomannut virheitä tai puutteita OmaOysin omissa tiedoissaan (kuten sähköpostiosoitteessa tai puhelinnumerossa), hänet on ohjattu ottamaan yhteyttä Pohteen asiakaspalveluun, jossa tiedot on päivitetty. Valitettavasti päivitetyt tiedot eivät tällä hetkellä siirry OmaOysiin näkyviin johtuen tiedonsiirtohäiriöstä. Korjaustoimenpiteet ovat käynnissä, ja vika pyritään ratkaisemaan mahdollisimman pian. Tämä häiriö ei vaaranna tietoturvaa tai tietosuojaa, mutta vaikuttaa OmaOysin käyttökokemukseen.

Uusien asiakkaiden rekisteröityminen palveluun on tämänhetkisen aikataulun mukaan mahdollista loppuviikosta. Muiden korjaustoimien osalta aikataulu tarkentuu myöhemmin, ne pyritään kuitenkin samaan tuotantoon mahdollisimman nopeasti.

Pohteen OmaOys-palvelu on suunnattu ensisijaisesti erikoissairaanhoidon asiakkaille. Häiriöstä on tiedotettu myös OmaOysin etusivulla bannerin kautta.