Asiakaslaskutus

Asiakaslaskut viivästyvät

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen laskut toimitetaan asiakkaille vaiheittain. Laskutuksen viivästyminen johtuu Pohjois-Pohjanmaan alueen asiakas- ja potilastietojärjestelmissä olevien asiakasrekisterien yhtenäistämisestä.

Alla olevasta taulukosta voit tarkistaa, milloin laskutus käynnistyy omalla alueellasi

Aikataulu on alustava ja sitä päivitetään säännöllisesti.

Laskun maksaminen onnistuu helpoiten tilaamalla Pohteen laskut e-laskuina omaan verkkopankkiin. Paperilaskut tulee maksaa oman verkkopankin kautta. Lue lisää: Ohje laskujen maksamiseen.

 

Asiakaslaskutusyksikön yhteystiedot

Maksukattoasiat ja maksuaikajärjestely

Julkisen terveydenhuollon asiakasmaksuissa on kalenterivuosittainen maksukatto. Maksukattoon tehdään indeksitarkistus joka toinen vuosi.

Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksukatto
Laskujen maksaminen

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen laskut maksetaan aina oman pankin kautta.

Ohjeet laskujen maksamiseen
Maksukattoasiat

Ota yhteyttä laskussa mainittuun sote-keskuksen laskuttajan yhteystietoon.

Maksukattoasiat maksukatto(at)pohde.fi
OYSin laskujen maksukattoasiat oys.maksukatto(at)pohde.fi
Laskujen maksuaikajärjestelyt (muut kuin OYSin laskut)

Puhelinaika ma – to kello  9 – 12

maksuaika (at) pohde.fi
Laskujen maksuaikajärjestelyt (OYSin laskut)

Puhelinaika ma – to kello  9 – 12

oys.maksuaika (at) pohde.fi
OYSin työ- ja liikennetapaturmien ja ammattitautien laskutus

Jos asia koskee muuta kuin OYSin vakuutuslaskutusasioita, ota yhteys laskussa mainittuun sote-keskuksen laskuttajan yhteystietoon.

Puhelinaika maanantai – torstai kello 9-14.30

vakuutuslaskutus (at) pohde.fi
OYSin ulkomaalaisten potilaiden laskutusasiat

Jos asia koskee muuta kuin OYSin ulkomaalaisten potilaiden laskutusasioita, ota yhteys laskussa mainittuun sote-keskuksen laskuttajan yhteystietoon.

Puhelinaika maanantai – torstai kello 9-14.30

invoicing (at) pohde.fi
OYSin organisaatiolaskutus

Jos asia koskee muuta kuin OYSin organisaatiolaskutuksia, ota yhteys laskussa mainittuun sote-keskuksen laskuttajan yhteystietoon.

Puhelinaika maanantai – torstai kello 9-14.30

organisaatiolaskutus (at) pohde.fi
Erikoissairaanhoidon ostopalvelujen asiakaslaskutus

Puhelinaika maanantai – torstai kello 9-14.30

ostopalvelut (at) pohde.fi
Ensihoidon kuljetusten omavastuuosuuksien laskutus

Puhelinaika maanantai – torstai kello 9-12

laskutus.ensihoito (at) pohde.fi
Perintä

Puhelinaika ma – to kello 9 – 12

perinta (at) pohde.fi

Asiakaslaskutusyksikön palveluvastaavat

erikoissairaanhoidon laskutus, vakuutusyhtiölaskutus, ulkomaalaisten laskutus
Soili Hanhela
Palveluvastaava
soili.hanhela (at) pohde.fi
terveyspalvelujen laskutus
Riikka Mattila
Palveluvastaava
riikka.mattila (at) pohde.fi
sosiaalipalvelujen laskutus
Sirpa Vatjus
Palveluvastaava
sirpa.vatjus (at) pohde.fi
ensihoidon laskutus, maksuaikajärjestelyt, talousasiat
Tarja Veijola
Palveluvastaava
tarja.veijola (at) pohde.fi