Aihealue: Asiakkaana

NordLabin toiminta laajenee uusiin kuntiin Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Pohteen laboratoriopalvelut tuottaa NordLab. Alueen asukkaille muutos näkyy siten, että kevään 2023 aikana ajanvaraus siirtyy vaiheittain NordLabin verkkopalveluun ja puhelinnumeroon. Käytännössä asiakkaat voivat edelleen asioida samassa näytteenottopisteessä kuin aikaisemminkin. Kesäkuun alusta alkaen ajan voi varata mihin tahansa NordLabin näytteenottopisteeseen Pohjois-Pohjanmaalla.

Lue lisää
Pohteen laskutus yhtenäistetään – alkuvuoden laskut tulevat asiakkaille vaiheittain

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde aloittaa reilun kuukauden mittaisen uudistamisprojektin, missä aiempien 19 sosiaali- ja terveyspalveluja tarjoavan organisaation asiakas- ja potilastietojärjestelmien asiakasrekisterit siirretään Pohteelle. Työ tehdään portaittain tammi-maaliskuun aikana yksi tietojärjestelmä kerrallaan. Uudistamisprojektin vuoksi asiakkaiden alkuvuoden laskutus voi viivästyä.

Lue lisää
Asukkaiden potilastiedot ovat siirtyneet hyvinvointialueille – kuittaa Omakannassa ilmoitus tietojesi käytöstä

Hyvinvointialueet ovat aloittaneet toimintansa 1.1.2023. Muutoksen myötä sosiaali- ja terveydenhuollon potilastiedot ovat siirtyneet kunnista ja kuntayhtymistä hyvinvointialueille. Asiakkaat ovat saaneet Omakanta-palveluun ilmoituksen, niin kutsutun Kanta-informoinnin, joka tulee merkitä vastaanotetuksi.

Lue lisää