Tietohallinto
Tietohallinto on osa hyvinvointialueen konsernipalveluja. Sen vastuulla ovat digitalisaation edistäminen, ICT-palvelut ja tietojärjestelmät.
Lue lisää altaTietohallinnon toiminta- ja palvelumalli perustuvat käyttäjien tarpeiden mukaiseen palvelujen järjestämiseen ja hallintaan, kyber- ja tietoturvavaatimukset huomioivaan toiminnan kehittämiseen ja monitoimittajaympäristöön. ICT- ja tietojärjestelmäpalveluja hankitaan ja järjestetään parhaiden käytänteiden mukaisesti.
Hyvinvointialueen ICT-palveluiden tuottamisen keskeinen yhteistyökumppani on in house -yhtiö Istekki Oy. Muita merkittäviä yhteistyökumppaneita ovat in house -yhtiöt Esko Systems Oy ja Monetra Oy. Hyvinvointialue hankkii ICT-palveluita myös alueella toimivilta muilta in house -yhtiöiltä (2M-IT Oy, Joki ICT Oy, LapIT Oy, Kuntien Tiera Oy ja UNA Oy) ja markkinatoimijoilta.
Tietohallinnon vastuualueet
- Digitalisaation edistäminen
- ICT-palvelut
- Tietojärjestelmät
Kunkin vastuualueen keskeisinä tehtävinä on vastuualueen palveluiden asiakastarpeiden mukainen järjestäminen.
Lisäksi tietohallinnossa toimii digiprojektitoimisto, jonka tehtävänä on tietohallinnon laajojen hankekokonaisuuksien vieminen. Suurimmat hankkeet ovat AAPO (hyvinvointialueen yhtenäisen asiakas- ja potilastietojärjestelmän käyttöönotto), PERTTI (hyvinvointialueen perustietotekniikan yhtenäistäminen) ja UUTE (uuden toiminnan teknologia / uusi sairaala).